Monday, October 13, 2008

Stady Dalam bilik VS kuar jenjalan

bebudak u skrang kalo yang pompuan aku tgok keje blaja je dalam kelas.balik wat asgnment. salin nota.itu je life diorang tetiap ari. memang la kite datang u ni nak blaja. tapi kite kene ada pengetahuan sket pasal selain dari pembelajaran. ini membantu meluaskan minda kite. bukannya aku nak suruh diorang g kuar jenjalan tetip ari n x dtang klas. tapi fikir la logik sket. kite ni dah masuk u, dah taraf mahasiswa.tpi kalo stakat g kleas, wat asgnment, stady je x cukup untuk jadi mahasiswa yang cemerlang. kekadang perkembangan dunia n malaysia even x diikuti sangat. bende 2 semasa ni kene gak ikot sket2 takut nanti kalo x tau orang akan peleceh kite tau. satu lagi, mesti ke jenjalan kuar sana sini 2 maksudnya nak hepi je life n xnak blaja. bagi aku wat mende2 macam 2 akan lebih meningkatkan semangat kite untuk blaja kerana pas hepi2..kite akan ada semangat nak wat keje or asgnment kite n x tension. bukan la aku suruh nkuar tetiap ari, tapi juz kuar shoppin n jenjalan seminggu 2 kali dah ok . Bagi realease tension n sihatkan badan gak. minda cergas dan cerdas lagi. kekadang aku nampak, bebudak u ni. xnak kuar jenjalan pasal banyak asgment...katenye. tapi bile sabtu ahad cuti, wat sket je asgment n tido je lebih. baik kuar jenjalan, sampai petang n malam wat asgnment. n kekadang siap lebih awal dari orang yang xkuar... kalo ada ceramah ape2 pegi la gak.bukan duk bilik je. alasan malaslah...banyak keje lahh...bukan mahasiswa kelas pertama 2. kite kena amik tau hal semasa.bukan amik tau pasal kos yang kite blaja je. aktif berforum, blog, search blog2 orang politik,tengok pandangan diorang tentang politik. barulah berkembng minda kite. aku bukan nak cakap aku bagus elok ke hapa ke, tapi aku at least bukan macam manusia yang dicakapkan di tasa ni...iini sekadar pandangan semata-mata. kalo ada yang terasa 2 sori la. siapa makan cili die rase pedas nye...hehehhhe;

No comments: